Halmstad

Oavsett hur gammal jag blir så kommer farmor alltid behandla mig på ett särskilt sätt. Min farmor har alltid kylen full med godsaker, hon är en kostexpert och har därför full koll på hur mycket smör jag har på mackan osv. Hon vill alltid att jag ska äta det allra bästa, och hela tiden! Som liten uppskattade jag inte detta utan fann det ytterst onödigt att lägga vikt på mat all the time, men idag är det intressant och jag lyssnar gärna till allt hon säger. Allt är självklart ekologiskt, jag skämtar inte, allt. Sedan kolliderar allt det här mattänkandet med det faktum att det är påsk och godis är i centrum. Min lördagsgodisprincip is still going strong kan jag meddela.

Nu ska vi in till Halmstad och strosa lite, det är 15 grader ute, vindstilla och Halmstad är sådär lagomt vackert puttinuttigt. Sedan är det skönt att inte behöva vara omringad av otrevliga, stressade och otacksamma stockholmare. Behövlig break!

Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0