Kämparglöd

Det finns en sak som gör att jag skulle vilja bli överviktig:
 Jag har nämligen provat de flesta sorters träningsgrupper: Wordclass, Friskis, Korpen etc. Den bästa är helt klart Friskis och Svettis. Varför jag skulle vilja bli tjock är för den kämparglöd dessa människor besitter när de ser sina kilon i vitögat och säger: nu jävlar. Idag på träningen var det medelpass gympa, ett hårt pass. Jag svettas som en gris och det är riktigt tungt under vissa partier. Bredvid mig står en man, lite kort i rocken och med den klassiska kulan stadigt runt magen. Han kämpar som få, han får mig att kämpa mer! Det är ingen vacker syn, fastän det vackraste jag sett på länge. Och jag tittar runtomkring mig och ser dessa människor illröda i ansiktet, svettfläckar stora som solar under armarna och  med de smärtsammaste uttrycken. Men vad gör det? Deras mål är något mer än att hoppa korrekt, att hålla plankan längre än alla andra och att rätta till håret i de lugna låtarna.

Jag gav allt idag tack vare dem, och tusan vad bra jag mådde efteråt. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0