Milda makaroner!


Okej, vad hände med vädret? WHAT? grått. Känner hur depressionen smyger sig fram igen.
Igår var det rep med hela ensemblen, lyckan över detta är obeskrivligt. Det blev ett sk. power-rep, tre scener när vi egentligen brukar repa en! Woho det gick splendid och jag kände hur jag blev enormt mycket lättare när allt tycks fungera!

Efter Y&Ls berättande om sin Indienresa så har jag tänkt lite. Mycket av det dem berättade handlade om sverige och svenskar vs. indien och indier. Självklart var det inga nyheter de sa, men det hela blev bekräftat: att vi svenskar är otrevligare än resten av världen. Det märks verkligen vartän man går, på Ica, tunnelbanan, klubbar etc. Alla tänker på sitt eget bästa, ingen har någon känsla för service och alla tycks så trötta på samhället. Undantag finns självklart, och när man stötter på de så blir man överraskad. Man blir alltså överraskad när någon är Trevlig! Mad world (sverige).

Fick en konstig känsla av déja vu nu, misstänker att jag skrivit om detta problem tidigare. Oh well.

Ps. Hanna, ungen jag vaktar, är vegetarian. Vilket är urmysigt eftersom jag får ta vad jag vill från frysen och laga, och det finns verkligen allt i deras frys! quornbitar, goda vego-biffar och lots and lots of veggies!

Milda makaroner- citat från Bamse, stånde dvd här i huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0