"Power betyder styrka"

Skärtorsdag idag! Den kommer att spenderas i en bil i oändligt många timmar. Jag lämnar alltså regniga Stockholm och beger mig mot västkusten Halmstad, till farmor och farfar. Ser faktiskt fram emot bilresan, jag har en oläst Elle som stirrat på mig ett tag! En påse nötter och im sold. Men det är teater in i det sista, snart ska jag in till stan och förhoppningsvis fixa det sista med den mytomspunna affischen. Snart snart snart får ni se den, och en ny hemsida! Bambambaam.

Är det bara jag eller har det blivit en boom av "ge ditt bidrag till hjärt-lugnfonden" reklamer? Inte bara hjärt-lugnfonden utan alla slags hjälporganisationer, och de är ju likadan: en folkkär b-kändis som pratar melankoliskt och vädjar till några hundralappar "Jag gör det, gör det du också". Inte för att jag har något emot att skänka bort en slant, men jisses over-kill med lååånga reklamer som är så dramatiska och tråkiga. Är det verkligen bästa sättet att locka pengar? 
Njae?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0