Team Intense

Intensivt. Det är ett bra ord. Det beskriver min tillvaro ganska perfekt, i alla fall just nu. Och intensivare blir det. På gott och ont. Teatern trappar upp på alla nivåer; samtidigt som premiären närmar sig så blir det mer bollar i luften, mer armhävningar på uppvärmningarna och vi alla nöter på varandra mer. Oundvikligt ja, men inte heldåligt heller. Det är nog därför man alltid känner en tomhet efter varje projekt, alltså på grund av intensiteten. Det intensiva blir ens vän, vardag och allierande, samtidigt som det stjälper resten av ens fritid. Så blir det med allt man brinner för kanske.

Snart är det påsk. Min favorithelg! Det är något särskilt med påskägg, jag vill bara titta på dem och förundras över deras skönhet. Gav mig på att samla ägg ett tag i mina yngre dagar, gick sådär. Hade ingen plats och dem såg så ynkliga och malplacerade ut under de andra högtiderna så av medlidande sa jag hejdå. Nu har jag myror i brallorna i väntan på de godisfyllda underverken!

Först tar vi oss igenom veckan med pompa och ståt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0