Dagens lärdom

Landet här nere är lika med ett renoveringsprojekt, roligt sådant men ack så slitsamt. Därför har vi då slitit hela dagen, svettats och hela fadderullan, jag i ett par arbetsbyxor och en avskuren t-shirt. Ni vet ett par byxor med en miljard fickor (tog mig 15 min och världens alla svordomar att hitta nycklarna till stugan), "hett hett" alltså. Eftersom vi bygger en ny trall behöver vi brädor så iväg till Motala och byggvaruhuset, in i bilen bara. Vad upptäcker jag? Jo, att det finns söta småstadsbor som inte är bondefierade. Och att den personen jobbar på byggvaruhuset i Motala. Hej hej. Först tänkte jag, hmmn han jobbar ju med bygge så min hemmafixarstil kanske går hem. Men sen så är den regeln inte allmängiltig, typ en brandman tänder förmodligen inte på brandmän av det motsatta könet? Svår nöt att knäcka den här.

* Dagens stora ifrågasättning: tjejer med enorma lovehandles+ storlek xxxxxs i tröja= NO?
* Dagens hemska upptäckt, som jag förträngde förra gången: det är verkligen kyrkor överallt så fort man lämnat stockholms kommun, pingsktyrkor, philadelphiakyrkor...överallt....varannat hus är en kyrka. Skämtar inte utan frippelkollar min låsta dörr inatt!

Kommentarer
Postat av: elin

Det enda som det finns mer av än kyrkor i Jkpg är pizzerior...

2009-08-15 @ 22:26:03
URL: http://punkte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0