Game over

Som en gammal teaterelev är jag alltid för lekar och förstår mycket väl syftet med isbrytar-lekar i större grupper. MEN. På universitetet så finner vi alla möjliga åldrar, allt från 89or till...äldre. För att inte nämna min klass, som är där eftersom de vill arbeta med människor, inte tusan har de några påtagliga sociala hinder. Lämna klassen i ett rum och de börjar babbla. Men nej nej. Här skulle det lekas för fulla muggar.
Cybertown, brännboll, biljard, sitta i ringen lekar, you name it.
Resultat: 70% av klassen flyr fältet pga olust, ovilja. 

Hur som helst, så Älskar jag töntiga lekar som cybertown och alla som var med hade det URkul! Finns en fint gäng människor i klassen faktiskt. 

Ett seriöst men för livet var dock sitta i ringen leken. Ni vet hur alla sitter i en ring på stolar och det finns en stol för lite, alltså står en människa i mitten och ska säga ett påstående. Om påståendet stämmer på en själv ska man desperat hitta en ny stol. Denna lek fungerade helt underbart tills en person stället sig i mitten och säger "Jag är singel". 
Jag tror naturligtvis att detta är en populär grej och reagerar snabbt. Vilket de andra TRE personerna i klassen också gör. Reagerar snabbt, lyfter blicken och fryser. När den gemensamma chocken lagt sig slåss vi in i det sista för stolarna. Vi är alltså över 20 personer i ringen.
Jackpott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0