"Imorgon kommer du tacka mig för igår"

Jag, Svennis och Jos hade en uppfyllande kväll igår!
Efter en lång och mumsig middag satt vi och kacklade i kanske 2 h, gjorde oss lugnt iordning och drog iväg. En överbetald cider på Snaps och sen vidare mot Fasching som igår hade soulklubb. Och jisses vad vi dansade och svettades och levde lyckliga i alla våra dagar- för en kväll! Vi köpte en varsin dryck (en cider som jag tappert klämde ner) när vi kom dit och sen nothing mer på hela kvällen! Så härligt. På dansgolvet dansades det som aldrig förr, leenden slog mig vart jag än gick och alla dansade som gudar! Det de inte hade i dansmoves kompenserade de i energi. Det första Svennis sa till mig vid frukosten imorse var "varför har vi aldrig varit där förut?" och ingen hade ett bra svar på det.

ETT stort förbannat minus igår var självklart SL. Som jag i detta nu skriver ännu ett hatbrev till. Klockan var sent, solen började skymta i horisonten och våra fötter var nära att gå av (haha gå...av..) och vi var så lättade eftersom nattbussen inom kort skulle dyka upp. Vilket den gör. I vår lycka börjar vi vinka åt bussen! Som åker FÖRBI! Hat hat hat. Inte var den full, och inte var den särskilt sen och vi hade ju vinkat förbövelen. Så promenad blev det. Evelina barfota från S:t eriksplan till Svennis. Hat hat hat.


Nu ska jag blunda och andas en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0