Vett och etikett

En kvinna i 30-årsåldern äter ett äpple på tunnelbanan mittemot mig. Lägger sedan ned äppelskruttet under sina fötter, alltså på golvet i tunnelbanan. Tar upp en nektarin och gör detsamma med nektarinkärnan. VA? Usch äckelpäckel. Typexemplet på varför stockholm bara blir skitigare och äckligare. Orsak: nonchalans! GAH. Jag gav henne massa bitchslaps i fantasin kan jag lova.
Så där sitter jag i min hatbubbla, försöker läsa något akademiskt oläsbart och vad händer då? Jo man blir tusan så uppmärksam på alla andra störande småsaker omkring. Typ, en gammal man som sitter och rosslar, eller vad det nu kallas, ofräscht är det hur som helst. Och en annan äldre man som pratar för sig själv bredvid mig.
Det hela avslutas såklart med att en tiggare med textlapp kommer förbi och ger en skuldkänslor.
Tack världen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En annan sak som är typexempel för sthlm e ju att ingen säger åt de som gör fel. Du skulle gett henne de där slapsen så hade hon nog tänkt sig för nästa gång :P

2009-08-31 @ 17:29:53
Postat av: Tess

Usch, folk borde ha mer respekt för de plaster som är allmänna.

2009-09-01 @ 16:00:16
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0