Lovefool


Det är stjärtelördagen. Jag sitter på jobbet och funderar lite på smått och gott.
Framförallt så har mina tankar kretsat kring denna dag och allt vad det innebär. Hjärnkontoret har arbetat på högvarv. Hur som haver så stannade jag på temat: komplimanger. Där fanns det mycket att hämta tyckte jag och tänkte på bra och dåliga komplimanger, från en kille, till en kille, syfte osv.

Efter att ha förbannat det svenska språket ett antal gånger (engelskan är så mycket rikare) och gått över från att tänka på engelska till svenska och tvärtom...så har jag kommit fram till dagens komplimang. Den jag skulle älska att få, älskar att ge. Den som innehåller mest, och alltomfattande smicker, alltså den som inte bara fokuserar på utseende eller personlighet, utan rubbet! På svenska låter den så lame, men på engelska åh:

Don't ever change.

(typ...Du är perfekt som du är)


Kommentarer
Postat av: Patrik

du har så rätt. det är verkligen jätte fint

2009-02-22 @ 18:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0