Du fjällhöga nord.


Ni har väl inte missad fullmånen ikväll? Vackert.

Jag är en person som aldrig, i alla fall inte sen jag var typ 13 år, haft en ordentligt planerad semester. Utan det blir tyvärr spontana resor för mig, dvs. det är inte alltid garanterat att jag kommer bort. Men nu jäklar ska det bli andra bullar. Alla tänker solsemester såklart, men nej! I höst skall ingen annan än moi ut och fjällvandra! Jag tillsammans med 30 andra, inklusive min mamma och Lollo (plus nya hunden) skall Lappvandra, en sk. fjällmarsch. 5 dagar, tält, torrmat och Sveriges vackra natur! Jag har sett lite bilder, och tro mig, man behöver inte resa hundratals mil för att uppleva moderjords underverk. Så nu vet ni alla varför jag hårdtränar. Jo, för det är långt vi ska vandra och man har minst 16 kg på ryggen. Jag kan redan förnimma den friska fjällluften, I'm excited!

Tillbaka till verkligheten då. Idag har det varit rep för hela slanten, no surprise där. Och! Ännu en barnrumpa börjar bli stor, Grattis Patrik 20 år!

Ah jusste. Idag åkte jag min gamla bussväg hem till Haninge. Jesus, jag saknar inte bussar kan jag säga! Det var så trångt. Något jag inte stördes av i mina unga dagar, alltså de sju åren innan studenten. Men en dam bredvid mig läste DN och över Hela mig typ! Hallå Idiot, tänkte jag, här sitter jag! Och ojoj när hennes mobil ringde. Jo bort med tidningen, upp med väskorna, leta mobil, bli stressad för det har ringt några signaler, hitta mobilen och missa samtalet. Samtidigt har jag då försökt sitta kvar på stitsen bredvid för glatta livet. Trauma.

Tunnelbanan for the win. Trodde jag aldrig att jag skulle säga det. 

Cheers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0