Work of art


Vad är konst? Vem bestämmer? Och vem ger rätt svar?

Det har jag gått runt och filosoferat på today, de flesta som kommit nära en löpsedel eller slagit på nyheterna förstår kanske varför just idag. Frågan står mig ganska nära, främst för att jag skapar det själv, om man vågar säga så. Då jag gör det jag gör, kämpar jag för kulturens överlevnad och värdering i samhället. O ja, det är svårare än vad man tror att leva med teater. Sist igår pratade vi om detta, från hur man bemöts av främlingar till hur man behandlas av släkten. Ofantligt många gånger har jag ifrågasatt mig själv "du gör inge nytta". Den matchen är inte avgjord än, tyvärr. Jag bråkar fortfarande med mig själv.

En sak är klar, och det formulerade kulturministern ganska bra imorse på nyhetsmorgon: Hon påminde oss om att när det är krig så bränner fienderna ner bibliotek, konstverk och skulpturer först; de attackerar det människan håller närmast. Tänk på det.



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vet inte. Have no idea

2009-02-16 @ 20:27:18
URL: http://punkte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0