våg.


Jag börjar mer och mer ogilla det faktum att jag har två sidor till mig själv: en akademisk och en estetisk, eller hur man nu skall beskriva det. Matten kompletterade mig under mina teaterår på gymnasiet. Freak. I nuläget känner jag mig så klart understimulerad, längtar efter en föreläsningssal och kunskap! Ge mig teorier, begrepp och bokhögar! Men när jag väl satt där ville jag ut och skapa, uttrycka sådant ord inte kan. Problemet som är framför mig är hur dessa två intressen skall kombineras. Återvändsgränd, då yrkena är tidskrävande och kräver mitt fulla engagemang. Men hur blir jag i slutändan en komplett människa...utan det andra. 

Min senaste lösning: Jag skapar ett alter-ego. Mitt namn är Clark Kent, på natten är jag regissör.

Jag är öppen för förslag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0