Politik är inte PK?

OD med saker jag vill tänka på, inte vill tänka på-  you name it.

En vis man sa en gång till mig "man kan aldrig tänka för mycket", och nu tänker jag för mycket på hur man inte kan tänka för mycket. Yoho, den blir en gegga av allt, en sörja av tankar.

Idag har varit en historisk dag, det visste jag igår. Men jag har inte haft energin att öppna en tidning, att ens klicka in mig på dn.se. Jag har inte varit i närheten av en tv. Så jag vet inte hur det har gått med någonting. Obama, ditt namn är överallt, vad gjorde det om jag missade en dag? Frankly så är jag trött på världen såsom jag läser om den. Inte lever i den, utan läser om den. Vissa ägnar livet åt det, att älta sig i världens alla sorger, jag beundrar det lika mycket som jag finner det dårskap. Nu kom jag in på djupt vatten. Det har slagit mig att det är tabu med politik i samhället- hör och häpna. Heta ämnen: ipred, gaza, klimatfrågan. Välj en sida eller försvinn, typ. Det finns inget rätt argumenterande längre, utan det handlar om att vinna, som att stödja ett idrottslag. "Lag A eller B, vilket hejar du på? VA, du är varken eller? Oacceptabelt....du vet inte vad du pratar om" Alla borde förstå att dessa debatter är inget man kastar ur sig en åsikt om, det krävs mer än att bara välja en sida. 

Var hälsad John blund.






Kommentarer
Postat av: Elin

Jag var hemma när de sände hans "stora stund" igår. Men jag zappade helt enkelt över till en annan kanal. Varför? Jo för att jag inte är ett dugg intresserad. För mig räcker det att veta att han är president och att det är ett steg i rätt riktning för Usa. Tror jag...

2009-01-21 @ 15:21:06
URL: http://punkte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0