Bloody well right

Det är grått ute. Jag känner mig grå inombords. 

Jag saknar snö, eller rättare sagt jag saknar en riktig vinter- kan vi spola tillbaka den här julen? Jag vet att ni alla längtar efter våren, dont get me wrong, jag med. Men om vintern för en gångs skull kunde visa sitt rätta ansikte så vore inte saknaden så enorm. 
Alltmer brukar jag föreställa mig att jag står på toppen av ett berg, redo på skidor, blåsten biter tag i kinderna och blicken längst ett tomt och vitt landskap. I love it. Brukar skylla den här "knäppheten" på mitt österrikiska påbrå, att jag är född på skidor-även fast den inte köps så lätt. 
Ah ok, jag erkänner att det finns andra anledningar att mer jag är anti-vår än vanligt. Typ, vårkänslor god. Turturduvor-evelina tar fram hagelbössan. 

Jisses klockan tickar och jag måste göra luchlåda, lovely. 

I mitt huvud spelas random Supertramplåt, vilket är lite mysigt. Ett band som, tidigt 80-tal, förstod att man inte behöver skriva låtar om kärlek för att lyckas! Jag kräks på kärlekssmörblä. Lite överdramatiskt. Men det är så jag tycks avsluta allt här i livet nuförtiden, relationer, telefonsamtal yadayada...så jag går with the flow här.

Take care kids.




Kommentarer
Postat av: tess

Du är bra sötknäpp

2009-01-27 @ 13:57:16
URL: http://egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0