Caught in the middle


Onsdagsmorgon. Godmorgon! Mer grå än vanligt ser jag!

Tittar på nyhetsmorgon. Ena gästen är "tankeläsare/livscoach" och pratar om hur man vänder på vardagen och styr upp sitt humör! Lite åt the secret hållet i suppose. Jaha. Den sk höst-vinterdepressionen är officiellt överaaaallllt. Folk som inte är deppiga börjar ju känna grupptryck...det blir underförstått att hela världen går runt och ojar sig. Om inte så  "Skjut desertören!". Och man predikar om hur fel alla gör med 1, kosten 2, jobbet 3, sexlivet osv. Predikar så mkt att till slut så är alla bovar i dramat. jesus. Jag menar när Jag börjar läsa lite extra under titeln "gå ner 2 kilo i veckan" så är det näästan a world gone mad, typ. 
Resultatet blir att människor blir obekanta med termen "lycklig"- det blir något man alltid kommer att önska sig vara men aldrig få (eftersom det enligt samhället är lika med pengar upp över öronen och en fin titel på jobbet blabla). Ribban är inte bara ouppnåerlig utan även Fel! Jag menar när folk går runt och tänker "vad kan jag annars vara än inte nöjd?" så har något gått snett om ni frågar mig. 

Fick bli ett kort utbrott här. Tänker inte bli deprimerad för att alla är deprimerade. Som att stå bakom skolgården, stirra på cigaretten, titta i vännens ögon och säga Nej tack, jag är inte sugen!

Nu ska jag ta en skogspromenad med mamma, lite naturterapi, innan jag beger mig in mot stan och dagens första möte!

Tack och hej. 

Kommentarer
Postat av: tess

huvudet på spiken!

2009-01-28 @ 10:26:01
URL: http://egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0