There is no end

Oh yes, im back.

I sommar har jag varit i följande städer:
Köpenhamn
Paris
Barcelona
Rom
Aten
Wien
Berlin

Plus en massa mellanlandningar som t ex:
Geneve
Milano
Budapest
Montpellier
Hamburg

Nu är jag hemma igen. Inte i Stockholm ännu, men imorgon så. Nu sitter jag och har precis ätit kantarellerna vi plockade igår. Jag är någonstans mellan Gränna och Jönköping- Ödeshög its called. Alltså mors landställe.
Och hur ska en månad sammanfattas, återberättas och utvärderas? Inte ännu. Och inte på en och samma gång. Om än någonsin. Som ni kan tänka er så har månaden flygit fram. Inte känns det som fyra veckor i Europa inte.
Det känns som att livet här hemma har gått vidare samtidigt som tiden har stått still. Mycket och inget har hänt. Om något har ändrats så kanske det är jag?

I nuläget är jag glad så länge jag slipper åka ett fordon. Så fort jag sätter mig i bilen, tåget eller i en buss vrider sig magen och skriker "noooooo are u kidding me?" Därför bävar jag inför resan hem till Stockholm imorgon.
Fast. Det ska bli skönt att få komma hem, några saker som fattats ju (havregrynsgröt, kudde, korven, karamellkungen, duschkabin...osv.) Samtidigt så kommer jag INTE sakna min ryggsäck och det levnadssättet. Nu är jag hemma i prylvardagen, all enkelhet kommer tyna bort och bytas ut mot det materialistiska tänkandet. Typ. Nej nu ska jag inte börja dra igång avhandlingen. Tågluffa yourself.

Summan av kardemumman: I'm home baby. Nu får nu börja läsa bloggen igen va pysar.

Kärlek.


Kommentarer
Postat av: elin

Kärlek <3

2009-07-24 @ 21:01:02
URL: http://punkte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0