Jazz

Det var en jazzbrunch vi hamnade på! Hur mysigt som helst med två gitarrister som lirade jazz i bakgrunden när man äter gott. Hommusen var to die for kan jag säga. Rekommenderas. Däremot så kan man ifrågasätta personalen, eller rättare sagt, En viss människa i personalen som ideligen ville sno våra tallrikar. Är inte tanken med brunch att kombinera två måltider? Får man inte ta mat flera gånger då? Eftersom man bara fick en tallrik så ska man väl inte sno den så fort sista tuggan är rensad.... han kollade våra tallrikar var 10e sekund. Irriterande var ordet. Och hur kul är det när man för tionde gången måste säga "ehmn nej jag ska hämta mer".
Jag rekommenderar i alla fall brunchbuffén mycket. Bra pris och god mat, med mycket vegetariska röror! Jag som är en inbiten frukostmänniska saknade kanske lite mer frukost som scones, lite juice och yoghurt! Men men.

Idag ville jag verkligen gå och se världspianisten Lang Lang på konserthuset. Tappad som jag är glömde jag såklart bort att boka biljetter et voila: slutsålt plus en oändlig väntelista. Jippie. Som tur är han ung, så han lär ju dyka upp fler gånger. Till skillnad från Neil Young som spelade på WTAI igår, han är en gamling nu va. Hade varit riktigt tufft att se. Men då man måste köpa en heldagsbiljett så var det inte aktuellt. 750 spänn för Neil- inte före en tågluff. 

Imorgon är det vår sista föreställning. Separationsångest hejhej.


Kommentarer
Postat av: Tess

Men vad hette jazz-stället?

2009-06-13 @ 19:50:55
URL: http://egowar.se
Postat av: lusk

Mosebacke establishment =) hette det! alla förutom jag har säkert varit där haha det är ju känt liksom

2009-06-13 @ 20:21:27
URL: http://itsamonster.blogg.se/
Postat av: Lilja

låter skitmysigt ju! Mer brunch åt folket!! Vad kostade det?

2009-06-13 @ 22:50:39
URL: http://liljasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0