Babysteps

Vad ska du bli när du blir stor?
Tänk när man fick den frågan som liten. Och det fanns inget svar som var omöjligt, inget svar som var ouppnåerligt. Som liten var man inte rationell, pengar hade ingen betydelse utan räknades i potentiell mängd godis i påsen. Det existerade inget bättre eller sämre yrke, status var något konstigt en man i slips och kostym hade. Så var det i alla fall för mig.

Så, vad ska jag bli när jag blir stor?
Nu när man får den frågan är den lite annorlunda formulerad, och man förväntas ha ett jävligt bra svar. Och ett svar som räcker livet ut minsann, för genom att "utbilda sig" binder du upp dig. Eller? Jag har turen att vara omringad av bra exempel. Men det finns skeva världsuppfattningar omkring mig också. 

Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor. Förutom större, äldre och bättre. Det får räcka för stunden i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag tänker fortfarande precis likadant som jag gjorde när jag var liten. I min värld finns det inga gränser, ingen rationalitet. Om jag vill någonting tillräckligt mycket, så går det.



Men självklart räcker det med att bli större för studen.

2009-03-12 @ 20:28:57
URL: http://oophi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0