Hushållerskan

Jag har alltid skämts för mina bristande hemmafrukunskaper, eller brist på intresse av dessa. Jag tycker som ni vet att det är dödstrist att laga mat, men jag kan när jag måste! Men en sak är jag bra på och det är att städa! Kanske inte är den mest regelbundna städerskan, men när det är lortigt då jävlar! Idag har jag en fullbokad dag, först yoga sedan jobbar jag fram till 18 och då ska lägenheten vara städad. Så, jag har varit uppe med tuppen och städat! Det är självklart ingen större bedrift sådär men nu när det är över känns det himla bra.
Jag har även lyckats stryka, ordna i garderoben och skickat iväg veckoplaneringen till mina kollegor. Done and done. Ah jusste, diskat har jag också....eftersom jag lever i stenåldern och har ej diskmaskin. Nu vet ni.

Med detta uppradande av hushållssaker tänker jag att det är svårt att berömma sig själv för stora saker ni vet. När man verkligen har varit duktig så känns det alltid som att skryta osv. Däremot  känns det  "mer ok" att berömma sig själv för sådana här småsaker. It's the little things som förgyller vardagen antar jag.

Dags att rusa.
<3

Kommentarer
Postat av: Tess

Saknar dig honey!

2009-03-13 @ 17:22:53
URL: http://egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0