Ont i själen

Någon som brukar titta på EfterTio på tv4? Jag brukar oftast missa det, inte ens jag har lyxen att vara hemma vid den tiden, men ibland så. I alla fall så har Malou då ett nytt tema för varje vecka som diskuteras med olika gäster och ifrån olika vinklar. Veckans tema: ont i själen. Det är ett faktum att vi svenskar mår sämre psykiskt. Vi begår mer "inofficiella självmord" tydligen, såsom övervikt och rökning. Panikångestattacker ökar drastiskt och anitdeprissiva medel blir mer och mer populära, speciellt bland unga. Behöver jag ens nämna alkoholkonsumtionen eller de tunga drogerna som flåsar tonåringarna i nacken.

Jag lever bland det här, mina vänner lever bland det här. Vi sitter i samma båt och ror åt samma håll. Usch, jag tycker det hela är läskigt. Hur kan motivation till lycka kännas så främmande? Eller har vi bara hamnat i en grop och är för lata för att bryta vanan?

I mitt medvetande försöker jag tänka positivt, vara mer tacksam och aldrig aldrig snåla med kärlek. Jag försöker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0