stora och små


...problem hänger över en. Saker som måste göras, planeras, fixas och saker som man allmänt borde oroa sig över. Ibland är det därför skönt, i brist på bättre beskrivning, att lägga vikt på de löjliga värdsliga problemen som t ex VAD ska jag ha på mig på lördag?!?!?!?!?!
Jag och Elin brukar ha ett obligatoriskt ångestprat innan varje storslagen fest (eller betydelselös utgång för den delen) och idag hade vi den. Inte lika ångestladdat som det kan vara, men ändå. Vi brukar alltid konstatera att 1, man bör ha kläder på sig 2, men det vore lättare att inte ha något alls 3, vi skämtar om kejsarens nya kläder 4, går tillbaka och ojar oss över att man förmodligen måste spendera pengar på något nytt och slutligen 5, "aja alla kommer ändå vara snyggare". Sen suckar vi djupt över detta nederlag.

Pappa har köpt randig kaviar med mjukost. Herregud. Nu vet jag varifrån jag ärvt dessa skeva cravings.


Kommentarer
Postat av: Sophia

Strunta i steg nr 1 och kom som ni är!

2009-04-01 @ 19:56:11
URL: http://oophi.blogg.se/
Postat av: S

haha, ingen kommer vara snyggare!

2009-04-02 @ 21:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0