En middag i min stil!

Jag måste tipsa om middagen som jag lagade ikväll! För människor som inte har tid att ställa sig och göra en buffé är detta the best! Allt som krävs är att man kan hantera en blender/mixer Och det tar ungefär 10 min att göra middagen!
Lätt som en plätt va?

Här är receptet som jag hittade i Arlas lilla tidning:

Kall melonsoppa med kräftor-
Sommarlätt lunchsoppa som kan stå färdigmixad i kylen. Räcker som förrätt till 8 personer.Kall melonsoppa med kräftor

Ingredienser 

4 port

1 burk kräftstjärtar, ca 385 g
rivet skal och saft av ½ lime
1 honungsmelon, ca 1 kg
1 tsk sambal oelek
½ tsk salt
3 dl Arla Köket® turkisk meze matyoghurt
½ dl grovhackad gräslök

Gör så här

Låt kräftstjärtarna rinna av. Blanda dem med limeskal och -saft. Dela, kärna ur och skala melonen. Skär den i bitar och mixa till puré. Tillsätt sambal oelek, salt och yoghurt. Mixa kort och kyl soppan. Servera med kräftstjärtar och garnera med gräslök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0