Dagens hemska upptäckt

Dagens goda gärning har varit att shoppa med min gamle far. Om jag bara visste vad jag gav mig in på. För pappa skulle inte shoppa vanliga kläder inte, neeeeej han skulle shoppa saker till sina små älsklingar i livet: fiske, golf och bil. Timmar av snark snark snark tråk tråk tråk. Lite då och då har jag yttrat lite kommentarer, har blandat mellan "det räcker nu" och "den där är ful". Hej jag heter Evelina 10 år. Men det har varit så obeskrivligt tråkigt.
EN sak har jag lärt mig. En hård läxa som jag tar med mig genom mina resterande gående år på jorden. Nämligen att jag ärvt en hemsk grej av min far: att ta på allt i en butik. Inte för att jag tog på golfklubbor, men jag såg mig själv i en klädbutik. Pappa tog på allt. Precis som jag gör. Helt totalt och fullkomligt onödigt. Bara tidskrävande.
Nu har jag lärt mig. Efter idag är jag en bättre människa, inte bara har jag bra karma utan jag räddar en hel drös av vänner ifrån tristess.
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0