Inblick i mitt liv

Ikväll jobbar jag inte. Första kvällen på länge, känns konstigt. Håller på och somnar. Massa skola idag. Tvättar as we speak. Jag. är. trött.
Tänkte dela med mig av en socionoms skolvardag, och lite andra grubblerier:
Vi har tre stycken uppgifter parallellt i psykologin just nu. Två individuella, en stor och en lite mindre, samt en gruppuppgift. Den ena individuella uppgiften handlar om utvecklingspsykologi, handlar som ni förstår om livets utvecklingsstadier, barnåldern som den mest dramatiska utvecklingen. Till detta har vi fått olika barnåldrar tilldelade och skall läsa en bok menade för de! Boken skall så klart analyseras utifrån det språkliga, sociala och kognitiva-perspektivet. Piece of cake? Njae. Jag har fått åldrarna 10-12 år. Och har precis läst (om) Sixten, den gamla godingen av Ulf Stark. Väldigt fin. Men det som störde mig var varför han stavar säger med j. "Sixten säjer till pappa". Lättare för barnen att förstå uttalet?
Tänker inte berätta om uppgifterna till hemtentan. För de gör mig mörkrädd.
På fredag är det reunion i gamla skolan. Blandade känslor. Jag saknar vissa, andra inte. Saknar mig själv som regissör, ibland inte. Alla sprider sig som ogräs, i brist på bättre ord. Sprider glädje ändå. Starka människor som kommer utföra storheter, tror jag det, vet jag det. Tidsfråga. Det visste vi när vi stod där med uppsvullna ögon och världen nedanför fötterna.
Jag måste dra ner på äppelintaget.
Gör mig sentimental.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0