Tvingad omväxling förnöjer

Jag går efter pluggmottot: när jag börjat får jag inte sluta förrän jag är färdig. Med andra ord brukar jag gräva ner mig och bara köra så det ryker, tills svetten rinner och blodet droppar från fingrarna.
Det där lät mer som en nära-döden-upplevelse. Kanske inte så realistiskt men ibland så. HUR som helst så tänker jag bepröva en ny metod nämligen: fördela pluggandet över den tid jag har på mig. I praktiken blir detta att min hemtenta på 6 frågor fördelas på 6 dagar. En fråga per dag kan väl inte vara så svårt? En bättre fråga är: kan man lära gamla hundar att sitta? Då jag är en (jobbig) kvinna som håller hårt i sina traditioner (alla traditioner är inte av godo om vi säger så) kan hela "omväxling förnöjer"-konceptet snarare stjälpa mig!?
Jag tänker ändå göra uppror mot mitt antika pluggsätt!
Pass på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0