Vetenskapen talar för sig själv

Åh jag känner mig uppiffad. Fågelboet har skördats. Jag har med andra ord unnat mig en ordentlig klippning! Oroa er inte folk jag har bara trimmat topparna.
Detta motstrider mitt mentala tillstånd. Jag Ser fräsch ut, men känner mig dessvärre inte lika rolig! Jag har självfallet analyserat det hela och vet ni vad, det har en helt naturlig ( och till mitt försvar en biologisk) förklaring. Nu ska ni får lära er lite. Stress förstår ni är en naturlig instinkt till för att vid ett Kort stresspåslag vässa till alla sinnen. Ett långt påslag (som den moderna tiden skapat) innebär att vi stressar emot framtidens alla deadlines (och inte att ett lejon håller på att äta upp oss som tidigare). När deadlinen är kommen så slår en massa känslor tillbaka, känslor som man undanstoppat för att skärpa sig. Känslorna utlöser sk. stresshormoner som påverkar kroppen. Hormonerna gör en nedstämd. Att känna en deppighet efter att något är över, något man borde vara Glad för, kan verka melodramatiskt men det finns alltså en biokemisk förklaring!
Och eftersom min tenta är precis inlämnad slåss jag emot dessa nedrans hormoner!
För er som inte har somnat. Kan jag berätta att jag TROTS allt laddar för en happy fredag. Eller happy är väl ett illa ord. Det är hejdå-middag för Elin och Sophia. Något jag förnekat, förnekar! Så fira tänker jag förbövelen inte göra. Men jag tänker inte deppa heller, för det vore ju slöseri på deras sista tid innan resan. Så ikväll tänker jag inte deppa men jag tänker för fan inte heller vara glad.
Så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0