lite goja

Att städa är terapi. Krävs ingen psykolog för att lista ut varför. Återfå kontroll, ordning bland kaos. Dränka tankar med det oerhört vackra ljudet av en dammsugare...eller något åt det hållet. Nu har det distraherat mig i 1 h. Grattis. Lägenheten är ren. Busskortet är fortfarande borta. Varsågod och kliv ur ordningsbubblan och get a grip.
Egentligen så handlar det inte om pengar, vi är bra vänner så det är lugnt. Handlar mer om ilskan när något går åt pipsvängen. Ilskan och frustrationen som kan göra att även den mest älskade människan kan känna sig värdelös. Känner någon igen sig? (bäst att kanske artigt ignorera om jag nu babblar bananas igen)
Anyhow. Så är regnet min räddare i nöden, finns inget mer rogivande. Vad brukar man säga, efter regn...

Kommentarer
Postat av: Sophia

I ett och samma inlägg lovordade du just både städning och regn.



Vem är du och vad har du gjort av min vän?

2009-09-03 @ 22:21:19
URL: http://oophi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0