fredagen

Efter en utekväll börjar jag alltid morgonen med en sak: att kolla väskan. Är mina ägodelar med mig efter äventyret? Imorse var de med. I väskan finner jag också en kexchoklad. Eh. av alla saker man kan hitta.... och sen när blev jag en kleptoman....oförklarligt...
Hur som helst. Det där med studentpub var ett vinnande koncept. Till en början i alla fall. Vi pratar 100 kr för en flaska bubbel/vitt/rött/rosé, alltså 50 kr för en halv flaska. Inte ens Ett glas vin i övriga staden. Så istället för att fråga oss som var där igår "hur många glas drack du?" bör ni fråga "hur många flaskor?".
Kvällen började ohälsosamt tidigt på hard rock café vid halv sex. Runt sju drog vi då till middagen vid sveaplan. Och då började flaskintaget, så att säga. Kalasbra? Jo, som alltid innefattar en (flask)kväll dans, deep talks, en massa skratt och SJÄLVKLART min nya tradition att spilla ut drycker överallt. Score. Jag kan även konstatera att jag efter alla år har lyckats motstå det där med att fyllesmsa. Congrats. Efter igår inser jag att det inte spelar någon roll eftersom jag fylleRinger istället. Totalt misslyckade samtal leder till att jag ringer en speciell person och pratar crazy länge. Oundvikligt: jag lyckas alltid göra bort mig på ett eller tusen sätt.
Men, gott folk.
Vad gör det om hundra år när allting kommer omkring?

Kommentarer
Postat av: Tess

Låter ändå som en kul kväll!

2009-09-05 @ 14:43:26
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0