För att vara ganska smart är jag ganska korkad

I fredags träffades jag och Svensson traditionsenligt hemma hos med med en flaska vin. Slumpen tog oss vidare till Knast där vi mötte upp härliga Tess och hennes nya klasskompisar. Från att bara vara två så var vi då ett gäng! Ett gäng som härjade vidare till ett Fasching med balkantema. Not our cup of tea onekligen. Men instrumental musik är inget jag klagar på så ut på dansgolvet var det! I dimman så lyckades en kille spana in mig. En kille som senare ute i rökrutan drog följande kommentar "vill du hem och ligga sen?". Fräckis. Jag som i och för sig förespråkar ärlighet attackerade hans bristande finkänslighet DIREKT. Killen drar en avhandling om hur allt innan den repliken verkar onödigt. Jag tittar på honom med blicken "u got to be kidding me" och byter samtalspartner typ. Kände att vi nått en återvändsgränd.
SEN gott folk. Så tror man att kvällen inte kan bli så mycket mer händelserik...Håll i er. För er kära Evelina får för sig att åka hem innan Tess och gänget (Svennis har redan åkt) och kl 02:?? tar hon jackat med sikte mot tunnelbanan. Väl vid tunnelbanan ser jag Skarpnäck 2 min, Farsta strand 26 min. Jackpott. Uppgiven tänker jag "åker till slussen och byter där" dödar tid om jag åker med Skarpnäck. DUM i Huvudet kallas det. För jag däckar inte, somnar inte, men hamnar någonstans därimellan när jag väl sätter mig ner. Ni vet hur man t  y  p är medveten om att någon går förbi en, att tunnelbanan stannar osv. Tid går. Nästa station: Björkhagen.
Fan.
Evelina kommer på: jag har studentrabatt på taxi. End of story.
Min lördag och söndag har en gemensam nämnare: Plugg
och
naturgodis
och
kaffe
och........................kanske.................lite.................
...................................................gossip girl..................................kanske.

Kommentarer
Postat av: Tess

Var så kul att träffa dig!!

2009-09-14 @ 08:04:24
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0