“Nobody can be uncheered with a balloon”

Vi läser första terminen två kurser parallellt. Den andra kursen påbörjades idag och heter "Professionsspecifika färdigheter" vilket kort och gott betyder att vi får realisera/praktisera all den kunskap vi lär oss. Vi kommer att ha samtalsterapi i grupp och på klientnivå bland annat. Idag värmde vi upp genom den enkla övningen att man intervjuar en kompis och återberättar det sedan för gruppen. Frågan som ställdes var "om du fick möta vem du vill, vem skulle det vara?". Första filtret är ju kändiskretsen, vilka tuffa människor som funnits genom historien. Så ett kändisnamn var ungefär det jag väntade mig när jag frågade min klasskompis. Till svar får jag "jag skulle vilja träffa min pappa". Oj tänkte jag, berätta? "han sköt sig i huvudet när jag var 9 år, innan dess satt han i fängelse, så jag har aldrig riktigt träffat honom" Bara sådär. Vi pratade vidare och snuddade bara vid hur hon kämpat för att leva normalt efter allt.
Varje dag blir jag överrumplad av människors styrka. Vi är varandras förebilder/idoler/skyddsänglar.
Slänger med en väldigt fin musikvideo som har så mycket i sig. Handlar både om det jag skrivit och om kärlek/vänskap, eftersom jag tönten själv, svarade på intervjufrågan med att jag vill träffa A. A Milne.
Författaren till Nalle Puh.
http://www.youtube.com/watch?v=YQKegElRAcA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0