höjden av osmidighet

Oftast, alltså 99%, av min tid jag spenderar på tunnelbanan så läser jag. Pluggar så gott det går. Fungerar förvånansvärt bra faktiskt. Jag är en sån som inte kan ha det knäpptyst, då går det åt pipsvängen. Men om det händer saker omkring mig så Måste jag verkligen Anstränga mig på det jag gör. Makes no sense men så råkar det vara. På tunnelbanan kan det dock förekomma vissa distraktioner jag bara inte kan ignorera, t ex om någon sätter sig bredvid eller mittemot med en tidning. Av någon anledning fastnar jag alltid och måste läsa artiklarna som jag ser, eller i alla fall titlarna (om jag inte har glasögon så ser jag inte mer än så). Igår hände då detta.
En man satte sig snett mittemot mig, med en tidning och läser den. Jag dras till artiklarna och börjar läsa. I andras ögon kan detta uppfattas som störande, eftersom jag indirekt Stirrar på en annan. Igår så slår det mig hur jag _ett tag_ stirrat (läst en intressant artikel) med blicken Direkt riktad mot mannens kön! Han satt, som alla män gör, ganska brett med benen. Och tja, artikeln råkade finnas precis ovanför där dårå. Jag blev påkommen då mannen helt plötsligt ändrar position med sina ben och jag lyfter blicken och ser att folk omkring mig kollar en aningens frågande på mig.
Pinsamt. Mannen var ju fö-fan 45+ vad tror folk?
Jag har lärt mig en läxa hursomhelst.

Kommentarer
Postat av: Sophia

HAHAHA! Jag brukar ALLTID läsa folks tidningar men än så länge har jag inte råkat ut för en sådan incident... Tror jag...

2010-04-16 @ 10:43:30
URL: http://oophi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0