Nästa stopp

Då är helgen i Halmstad över. Jag och bror tuffar vidare till min mor och spenderar söndagen och måndagen där, innan det är dags att återvända till hufudstaden.
Just nu känns det extremt skönt att få åka till min mor och deras söta ställe ute i ingenstans. De har en ny valp vilket kan bli awsome. Leka ute är det jag tänker göra! Smutsa ner mig.
Hur som haver så får man nog av sina farföräldrar efter ett tag. Åtminstone har jag fått nog av min farfar. Jesus vad vi diskuterar, argumenterar och bråkar. Ni kan tänka er. Farfar är en gammal österrikare, uppfostrad med alla slags gamla ideal om kvinnor osv. Han kan inte tvätta, laga mat eller något annat. Han har slitit i hela sitt liv och tycker att alla som sitter framför en dator till vardags glider på en räkmacka. Han kan inte för allt i världen förstå hur stress ens existerar i vårt liv.....Och det är bara början. Känslor kan den mannen inte uttrycka, inte mer än ilska, så uppfostrades inte männen på den tiden. Allt han säger är faktum, obestridbara.
Enter Evelina.
Och jävlar det kan bli uppståndelse. Men eftersom jag då INTE är uppfostrad med samma ideal, att jag som kvinna skall vara tyst är en bisarr tanke (vilket i sig kan uppröra farfar). Jag säger vad jag tycker och håller inte igen för fem korvöre.
Missförstå mig rätt. Nu fick jag farfar att framstå i lite dålig dager här, och visserligen stämmer det jag sagt. Men han är min farfar trots allt, och bakom honom finns många bra egenskaper. Kvalitéer som jag faktiskt ärvt. T ex. vem ser mig som en strukturerad människa? Organiserad och planerad? Egenskaper som personiferar mig, är ärvda ifrån honom.
Familjen är den enda familjen du har.

Ps. Jag insåg igår att jag har tappat mina korsordsskills och gav upp så fort det blev trassligt. Nederlaget gjorde mig deppig. Men nu har jag ryckt upp mig och på't igen! Ha ha.
Nej. Tro inte att jag inte vet vad ni tänker. Att lösa korsord är det nya svarta. Alltså inte pensionärsgöra! Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0