Pinsam bekännelse

DN kom idag! Wooo-fucking-hooo. Efter 5 dagars absence.
Igår blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag fick uppleva något riktigt pinsam och skamfullt. Konsekvensen av mina felprioriteringar som student.  Tanken var ju att gå och träna, vilket jag gjorde. Jag stod redo på gympagolvet taggad att köra järnet. Men när jag väl började komma igång så märkte jag att något var fel. Mina skor. Som fattig student har man vissa prioriteringar....att köpa ordentliga träningsskor har inte varit en av mina. Har sagt att när skatteåterbäringen kommer då jävlar ska jag köpa mig ett par gedigna skor. Jag har länge förträngt detta faktum att skor är typ a och o för en optimal träningsupplevelse...för att inte nämna att det inte är särskilt fräscht men oldisar. Jaja. Resten av mig är snygg och modern brukar jag säga. Vem tittar på skorna?
Igår blev mina skors dödslängtan för påtaglig. Rena självmordsuppdraget. Jag halkade runt pga noll fäste på golvet och då kan vi snacka om att folk tittade. Så jag uppfyllde mina skors sista önskan, avbröt träningen och slängde dem.
Ingen tyst minut.

Kommentarer
Postat av: Sophia

May they rest in peace.

2010-04-08 @ 11:15:56
URL: http://oophi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0