Hissen går inte enda upp

Jag är inte en komplett människa utan mina att-göra-listor. Lista för plugg, lista för inköp, lista för att-göra...överallt dessa listor! I och med att jag glider över till London imorgon så är det list-överdos för tillfället. Försöker pricka av packlistan men sneglar på övriga listor och det känns som att jag trampar vatten. Kvicksand av att-göra. Särskilt plugget. Nu när jag var naughty och skolkade igår så hänger ett moln av skam över mig. Men molnet kan ju ta sig, för in i dimmat ska jag ändå! IMORGON.
Men tro inte att jag var hemma och pillade naveln igår inte! Utan min käre mor flyttar i veckan till Ödeshög (någonstans mellan linköping och jönköping, nära motala...typ 3 h 45 min härifrån...) så Evelina to the rescue. Jag som är så "otroligt stark" skulle självfallet bära allt som "min gamla mor" inte klarar av. Och eftersom min bror är man så blev det en principsak att visa mig likvärdig.....inte en av mina smartaste stunder. Så godmorgon träningsvärk i alla muskler som jag inte visste att jag hade. Somliga straffar gud...HUR som helst så förbannade jag de som byggde ett trevåningshus UTAN hiss. Om man är tappad bakom ett tåg ska man tusan inte ge sig in i byggbranschen. Vackra ord bara flödade ifrån min mun när diverse stolar, bord och kartonger med böcker (förbannade även den som tyckte att det var en bra idé att ha alla böcker samlade i en kartong) reste trappa upp och trappa ner. Men det var dagens goda gärning, och jag måste uppenbarligen alltid göra det svårare än vad det är. Livet blir så mycket roligare då...eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0