Kronisk tankspriddhet

Jag är precis som hela staden drabbad av förseningar på tunnelbana, buss u name it. Inget fungerar. Men istället för att dö av panik så känner jag mig harmonisk när jag står där på perrongen och väntar, minus att jag försöker hålla mig levande i denna istid. I alla fall så har jag kommit fram till några viktiga slutsatser under mina stillastående minuter:
- Pizza luktar mycket godare än vad det smakar.
-Till skillnad ifrån röklukt, där är det faktiskt godare att röka än att stå mitt i molnet så att säga.
-Det är fysiskt omöjligt att vända sida när man läser med vantar på, oavsett vad för slags vantar du har.
-Det är desto roligare att lyssna på andras samtal. T ex den där två unga (blonda) flickor står och pratar om sina mobiler "men min högtalare gick sönder, hur ska jag nu kunna prata i telefon? Var sitter lågtalaren någonstans?"
- Från och med idag tänker jag rannsaka mitt ordförråd på "liksom" "du vet" och "dårå". Helst av allt vill jag få bort "eeh" i början av varje mening, men ofta det händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0