Jag och jag

Den ofrivilliga husarresten pågår fortfarande. Tog ett litet uppehåll, rastade mig själv så att säga. Eller ja, mor och bror lyckades locka ut mig med ett restaurangbesök. "Stackars mig".
Hur som helst, så hamnade vi på ett mysigt ställe vid söder. Då det är onsdag idag (jag är inställd på torsdag av någon outgrundlig anledning) så var det full rulle! Men jag upptäckte något. Något jag tänker göra när jag blir stor och jag längtar så. För när jag tittade omkring i restaurangen så såg jag två typer av folk, första var en grupp av människor (förmodligen arbetskamrater ute på afterwork) och den andra var ensamma medelåldersmän. Och varför har jag inte tänkt på det tidigare? Att glida in på en restaurang äta en god middag SOLO. Helt själv. Ensam alltså. Inte för att jag är något slags asocialt missanpassat mongo, utan för att det vore ju så skönt. Ärligt talat.
Dagens bästa facebookgrupp: Phoebe: "Je m'appelle Claude" Joey: "Je te flouppe Flee!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0