D-vitaminboost

En promenad, spotify i mobilen och jag är i toppform.
Vem har missat vilken dag det är idag? Grattis till mina kvinnor. Läs uppslaget i Dn. Jag tycker att dagen har fått en fin fokusering (i brist på annat beskrivande ord) på mödradödlighet och inte kvinnokampshysterin som annars varit. Visserligen är jämställdhet något som aldrig aldrig borde få bortses, men just idag är det helt rätt att "mer akuta" frågor får ta sin plats! Det är en dag att blicka tillbaka på de kvinnor som kämpat genom tiderna och reflektera kring det faktum att vi inte alltid haft det såhär bra och att det är många som ännu inte har det. Därför så tänker jag nu ringa min mormor, inte bara för att hon har namnsdag idag, utan för att hon är den mest inspirerande kvinna jag vet. Redan från när jag var pytteliten och "mina vänner"-böcker var populära så skrev jag alltid Mormor när de frågade efter en förebild/idol. Det kommer nog aldrig att ändras. Om jag lyckas bli hälften så bra i mina barnbarns ögon så har jag klarat mig fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0