Kl. 21:30

Och jag känner mig redan för mosig för att kunna skriva mer.
Jag sitter och funderar på annat.
Till exempel på vilka stolpskott till journalister som jobbar på aftonbladet. Vem har missat dagens löpsedel? VÅRDEPRESSION. Nu har det gått får långt. Det finns gränser för vad man får och inte får klaga över. En oskriven regel är att man INTE får klaga på ALLT. Vem vill vara/vara med en sådan person? Och det finns inga rationella anledningar till att gå ifrån höstdepression till vårdepression. Då tror jag seriöst att man vill vara deprimerad. Get a grip. Det finns ett samlingsord för alla dessa människor med nya åkommor: hypokondriker!
Att aftonbladet ger dessa kött på benen i syfte att sälja tidningar hjälper ju ingen. Skattebetalarna som får stå för sjukskrivningskostnaderna. Tidningen ger bland annat följande råd till den vårdeprimerade individen:
- Sol i lagom doser varje dag är viktigt så att man snabbt vänjer sig vid de allt ljusare dagarna.
Lagom doser? De som inte använder sina soltimmar kan ju ge dem till mig. Annars blir jag deprimerad.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Haha jag skrattade när jag läste det där. Helt sjukt, hur fan kan man bli deprimerad av våren?!! Bli en eskimå förihelvete!

2010-03-15 @ 23:38:27
URL: http://oophi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0