Såja

Är det bara jag eller blir man tröttare ju mer man sover? så kändes det imorse. Kan inte någon lära mig kosten att ta sovmorgon? Att sova ut? I need some serious help.
Idag har jag shoppat med min bror. Av någon anledning så har jag blivit hans personliga shopping-rådgivare. Inte så himla lätt när snubben är kräsen! Vi gled runt hela staden och det enda han köpte var en tröja på nk (inte mig emot killen som hjälpte oss var charmig som fan). Därför kändes det väldigt skönt att få åka hem till Pälyn och glo rulle för att runda av dagen. Vi såg den där L.A Gigolo. Tja, den var faktiskt helt ok. FÖRUTOM SLUTET. Så lack. Grr.
Måste bara sticka in något som jag läste imorse. DN har börjat med en ny artikelserie som heter "Ätstörning pågår". Jättehemskt, men jätteaktuellt. Nu brukar jag vara den som blir arg då jag tycker att media lägger way too much fokus på kroppen, varför inte bara låta folk få vara en stund. Varken gå ner upp eller vad man nu ska göra. Hur som helst, så stod det att 3 av 4 kvinnor i Sverige vill gå ner i vikt, dvs. nästan alla kvinnor går runt med potentiella ätstörningar i tankarna. Det är bad. Just idag så avslutades artikeln med en väldigt fin sanning som jag vill dela med mig av. Kvinnan som skriver konstaterar att om alla gick runt med sina liv i genomskinliga plastpåsar så skulle ändå ingen vilja byta med någon annan.
Tänk lite på det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0