Torsdagsfunderingar

Jag vill sitta på en uteservering med ett glas rosé och en cigg i handen. Inte med essän som snart skall vara inlämnad. Idag hade vi handledning med läraren, det gick OK. Jag menar, själva skrivandet känns okej, men tänk om man slapp bli bedömd? Tänk om jag fick ägna mer tid till det här ämnet, åt djupforskning och verkligen få skriva genomtänkt och utförligt. No worries. Bara straight ifrån hjärna och hjärta.
För övrigt har jag funderat kring det här med att skriva, och uttrycka sig i ord. Facebook för all del, men det här med att blogga. Låt mig få utveckla. Finns det ett snyggt sätt att skriva en blogg? Jag menar en röst kan ju vara sexig oavsett om man träffat personen eller inte. Skulle Blondinbellas blogg vara lika känd om hon var ful, förutsatt att hon skrev och levde exakt likadant? Är ni med? För om ord inte vore snygga/fula så tycks vi sträcka hos mot ett mindre utseendefixerat samhälle. Teoretiskt i alla fall. Det enda som fattas är att folk börjar läsa bloggar för ordens skull, och inte använder dem som en bilderbok eller modetidning. OM folk började läsa det som faktiskt skrevs, vilken makt skulle internet inte då få? Lägg till att vem som helst kan bli populär. Idag går folk och blonderar sig etc. för att "bli snyggare" men vad gör man för att bli "lika snygg" som en bra skribent?
Hmn. Gamle Bertolt Brecht sa en gång:
"Att tänka hör till mänsklighetens största nöjen".
Det får bli min ursäkt för detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0